افسانه آنلاین



دفاتر تسهیلگری نقش محوری در اعتماد سازی شهروندان ایفا می کنند

1 1 1 1 1 امتیاز خبر: 5.00
تغییر اندازه متن

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ زاده با اشاره به تغییر پارادایم و ارایه خدمت به بافت های فرسوده درسطح شهر شیراز با ایجاد 9 دفتر تسهیلگری، اظهار داشت : تسهیلگری به معنای آسان ساختن و سرعت بخشیدن به فرآیند نوسازی بافت های فرسوده براساس اصول شهرسازی و ساختار فرهنگی و اجتماعی محلات است که دفاتر تسهیلگری ایجاد شده نقش بسزایی را در این امر به خود اختصاص داده اند.وی افزود : این دفاتر ضمن بررسی محلات دارای بافت فرسوده شهر شیراز پیشنهادات خود را به اهالی در جهت افزایش ضریب ایمنی و استحکام بناها، افزایش رفاه و جذب مشارکت از طریق سرمایه گذاران علاقمند تا مرحله صدور پروانه ساختمانی دنبال می کنند.
عضو هیات مدیره سازمان احیاء و نوسازی بافت های فرسوده گفت : این اقدام ارزشمند که به همت سازمان مسکن و شهرسازی سازمان و هم اکنون توسط شهرداری و سازمان بافت های فرسوده درحال انجام است، روند پیگیری مطالبات مردم و کاهش کاغذ بازی و بروکراسی را دراین محلات کاهش داده و مردم را از صف های طولانی نجات بخشیده و روند صدور پروانه را تسهیل می کند.
فرخ زاده خاطر نشان کرد : توجه به خدمات اجتماعی از دیگر مسایل مهم این مراکز است که با حضور در بین ساکنان محلات، تحرک، نشاط، احیای باورهای گذشته، توسعه گردشگری شهری، یادآور سنتها و افتخارات گذشته محلات و زمینه بالندگی ساکنان را فراهم می آورند. وی مردم را دست اندارکاران اصلی فعالیت های نوسازی بافت های فرسوده دانست و گفت : به کارگیری روش های مشارکتی حقیقی در مدیریت محله برای نوسازی بافت فرسوده، شیوه ای نوین است که با راه اندازی دفاتر تسهیلگری در محله های فرسوده شکل گرفته است.
معاون فرهنگی و اموراجتماعی شهرداری شیراز افزود : عمده ترین و اصلی ترین وظیفه این دفاتر، برقراری ارتباط با ساکنان بافت های فرسوده و معرفی
مشوق ها، تسهیلات و معافیت های موجود و حل مشکلات احتمالی آنها در
زمینه های نوسازی بناها و تجمیع ساختمان ها و همچنین ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی و انجام پژوهشهای میدانی در جهت ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.
فرخ زاده با بیان اینکه این دفاتر توانسته اند با بسترسازی، اعتماد سازی و توانمندسازی زمینه را برای مشارکت مردم در نوسازی بافت فرسوده را فراهم کنند، اظهار داشت : درحوزه نوسازی بافت مسکونی تا قبل از تشکیل این دفاتر، خدمات بصورت کاملا خودجوش و بدون برنامه مدون با کارایی و بازده پایین و طولانی شدن زمان آن انجام می شد. معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، ارایه خدمات مشاوره ای، برگزاری مراسم های مذهبی و ملی، کمک به تعمیر مساجد، رساندن صدای مردم به مسوولان، معرفی جاذبه های محله، چاپ نشریات، ارایه خدمات شهری همانند آسفالت معابر، هماهنگی با دستگاه های خدمات رسانی و ....
را بخش هایی از کارکردهای این دفاتر ذکر کرد و گفت : تلاش در راستای افزایش رفاه اجتماعی، مشاوره و کمک به مردم، برگزاری کلاس های متعدد و متنوع به منظور توانمندسازی ساکنان بافت، اجرای طرح آمادگی دربرابر زلزله پژوهش و نظرسنجی، حضور در نمایشگاه ها، کار جمعی و مصالحه بین افراد، زمانبندی نظافت و تمیزی و....
از دیگر کارکردهایی است که انتظار می رود دفاتر تسهیلگری به خوبی آنها را دنبال کنند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

tablighat

tablighat